2013년 7월 28일 일요일

Day 1, Fly to Seoul on 8 July/1日目(7月8日)一路ソウルへ

On first day, I flew to Seoul by Asiana Airlines OZ131 at 11:50 am. This time, I have to go Seoul to make connections because I bought a Cathay Pacific Premium Economy super discount round-trip ticket from Seoul to London.

I arrived at the airport 10:20 am. It was 90 minutes before departure. This time, the procedure of check-in was done at the counter because an online check-in is not available for the award tickets. At the time of check-in, the staff told me, "Today we have an aircraft change to Boeing 777s". I was so surprised! Then, I was remembered a plane accident at San Francisco on July 6.

初日は11:50発アシアナ航空OZ131便でソウルに向かいました。今回はソウル発ロンドン行きのキャセイパシフィック航空プレミアム・エコノミー得割往復チケットを購入したため一旦ソウルまで出なければなりません。

搭乗時刻90分前の午前10時20分に空港に着きました。今回は特典航空券利用だったためオンラインチェックインが利用できずに通常のチェックインはカウンターでしました。チェックインの際職員が”本日は機材変更でB777となりました”と伝えてくれたとき一瞬驚きました。そのとき去る6日に発生したサンフランシスコでの墜落事故を思い出してしまいました(謎)。


Fleet info/機材情報
  • Flight number/便名:OZ131
  • Origin/出発地:Fukuoka/福岡
  • Destination/目的地:Seoul Incheon/ソウルインチョン
  • Aircraft/機種:Boeing 777-200ER/ボーイング777-200ER
  • Registration number/機体番号:HL7732
The plane left at 11:47 local time. There are quite few passengers! After 20 minutes, flight attendants served sandwich for a snack.
飛行機は午前11時47分に出発しました。機内はガラガラの乗客でした。20分後、機内乗務員がスナックとしてサンドイッチを配りました。
The plane has been flying smoothly. However, despite of the heavy rain at Incheon, the landing permit was not given, detouring about 30 minutes over to land.
飛行機は順調に飛行してきたもののあいにく仁川での大雨のため着陸許可が降りずに上空を30分ほど迂回してようやく着陸しました。
After arriving, I call a limousine service to Sky Hotel, near the airport.
到着後空港近くにあるスカイホテルへの送迎サービスを手配しました。

To be continued...
続く...

댓글 없음:

댓글 쓰기